Assalamualaikum and Salam One Malaysia! Feel free to look around. If you like what you read, mention us in your post or link to this site. DON'T FORGET TO LEAVE YOUR COMMENT / SUGGESTION & BE MY FOLLOWER. Hope to see you again! Enjoy yea!
Kesemua Entry yang berkaitan dengan KARYA PENULISAN di dalam blog ini hanya imaginasi penulis semata-mata dan tidak ada kena mengena dengan mana-mana pihak sama ada yang masih hidup dan yang telah meninggal dunia. Semua Entry di dalam blog ini adalah hak milik D'Ct Heeda. Sebarang penciplakan adalah tidak dibenarkan. Harap Maklum Terima kasih.

Peace & Love. D'Ct Heeda.

Tuesday, January 4, 2011

Kisah Budak Tadika & Mee Kicap


Bangun je awal pagi ni,tetiba jer rasa nak makan mi kicap la...
Nasib baik kat rumah ada stok mee kering,klu tak??
Aduhhh.....malas la aku nak pg pasar...jalan kaki lg tu..
Dahla takde tenaga,bru bgun tdo katakan...huahuahuahua

stok mee kering aku...

Bila teringat pasal mi kicap ni la,aku rasa nak gelak pulak..
Ape tak nya...mee kicap tu resepi aku masa tadika dulu..
Zaman penghujung era 90-an dulu la...
Aku dulu bukan main kurusssssssssssssss n keringggggggggggggggg
Sebab tak mau makan..
Sejak masuk kelas tadika ni,adale kan time rehat tu,cikgu tu masak la utk bebudak tadika macam aku tu kan... nak tau masak ape??
MEE KICAP!!!
mee ape tuuu?? mee kering campur kicap je la...
ada la gak bawang sikit n telur ayam..
hahaha
tu je la pembuka selera aku...
Sampaikan balik rumah pun,aku suruh arwah mama ku(time tu masih hidup) masak kan mee kicap.
Kebetulan, arwah mama ku tiap-tiap hari join aku masuk tadika..
Tahun tu klu tak silap aku tahun 1998...masa tu aku masuk tadika Hikmah,Sri Aman.
Entah la mengape,aku nak tak nak pegi sekolah....aduhhhhhhhhhhh
Nangis berair mata je ku tiap-tiap hari tak nak SEKOLAH!!!!!!!!!!
hahahaha...
Nassib la ada arwah mamaku yang penyabar,nak jugak teman aku pegi sekolah...
Masa tu la mama ku tauk resepi mee kicap ni....so bila kat rumah bila-bila pun boleh masak..
takyah tunggu menu rehat tadika jer....hehehe
Sampaila sekarang resepi tu jd menu kegemaran aku,sampaikan aku sendiri pandai masak..hehe
Alaaaaaaaa.....senang jer tuuu

1. Tumis bawang merah n putih
2. Masukkan sosej ker telur ayam kerr
3. PAstu masuk la mee kering tu tadi...sebelum tu korang rendam dulu mee tu...jangan lama sangat nanti hancur mee kering tu..jadimee basah pulak nanti
4. letak Ajinomoto n Kicap..
5. Gaul sampai rata.. pAstu makan ler....haha




Mesti korang heran kan?? Takde sayur ke??
Sayurrrrrrrrr? Budak tadika makan sayur ke??rasanya tak? kannnnnnnn
hehe...zaman jadi budak tadika ni memang tak makan sayur punyerrr...
Eh,aku?? aku makan sayur laa....itu sekarang.dulu tak.haha
Nehiey nehiey sayur....(bahasa urdu ape ku bwk ni) =P
Agak-agaknya...resepi ni sesuwai tak untuk kengkawan aku yang tak makan sayur tu??
hahaha....
hey geng try la resepi baru ni...sedap gak tau...!

Nak memenuhi syarat sebagai menu budak tadika..
kita pekena dengan air milooooooooooo!


SELAMAT MENJAMU SELERAAA!! ;D


2 comments:

  1. esha : uit ! nganok mek ka x mam sayurr??? hahah xD
    mek mok eyh ! msa mek dtg umah, massak mee kicap ya bleh ???? ! xDD

    ReplyDelete
  2. bila masa kitak komen tok...sik sedar kmk...hehe..
    insya-Allah...hehe..kmk nggu ktk dtg alu sik juak dtg2... ;D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...