Assalamualaikum and Salam One Malaysia! Feel free to look around. If you like what you read, mention us in your post or link to this site. DON'T FORGET TO LEAVE YOUR COMMENT / SUGGESTION & BE MY FOLLOWER. Hope to see you again! Enjoy yea!
Kesemua Entry yang berkaitan dengan KARYA PENULISAN di dalam blog ini hanya imaginasi penulis semata-mata dan tidak ada kena mengena dengan mana-mana pihak sama ada yang masih hidup dan yang telah meninggal dunia. Semua Entry di dalam blog ini adalah hak milik D'Ct Heeda. Sebarang penciplakan adalah tidak dibenarkan. Harap Maklum Terima kasih.

Peace & Love. D'Ct Heeda.

Tuesday, January 31, 2012

Salam Terakhir. Mungkinkah?




Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Terkenang aku pada aktiviti PPKP Sem 1 yang lepas di mana aktiviti LDK yang terakhir ialah surat wasiat. Surat wasiat? Yes... Surat Wasiat..! Pesanan terakhir anda jika berkemungkinan esok adalah yang terakhir untuk kita. Jodoh? Takdir? Ajal maut? Siapa kita sebagai manusia untuk menjangka ketetapan tarikhnya? Mustahil bukan? Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Aku pun tak pasti. Mungkin esok. Mungkin lusa. Mungkin bila-bila masa saja aku pergi dari sini.
Hmmm.... aku pergi pun korang kisah ke? tak kot... Siapalah hamba di hati kalian.............................
*ceh! statement minta puji! sungguh membunuh!
HARHARHARHAR!
MEROYAN!
ASTAGHFIRULLAHALAZIM......


Andai aku pergi dulu... Minta Maaf.
Andai aku tiada di sisi.. Jaga Diri.
Andai tiada lagi suaraku... Biarlah sepi. Jangan Dikenang. Biarkan aku pergi dengan tenang.
Andai aku tiada lagi untuk menggembirakan kalian.. Simpan semua memori kita. Mahupun pahit manis jerih perih dilalui.
Andai tiada lagi tangisan ku berlagu... 
Andai aku tak mampu..
Andai aku tak berkesempatan..
Andai saja cintaku ku tinggalkan..
Andai saja..........
AKU PERGI DULU..........


Usah ditanya kenapa!


I Love You All siapa yang pernah hadir sepanjang hidupku.. PEACE!


Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah pada-Nya



Maaf sahabat! Maaf kalian! Jika post kali ini agak pelik dan hairan sedikit. Namun, mungkin esok tiada lagi aku? Memang mustahil perkara sebegini sukar ditentu. Takdir? Siapa tahu? Qada & Qadar Allah? Tak siapa mampu menghalang. Wallahuallam.

"Abadikan saja salam ku di ingatan
Salam ku yang terakhir"




Monday, January 30, 2012

"Penyakit" Mulut Celupar




Assalamulaikum & Salam 1 Malaysia...


SHARING IS CARING.. :)


"Kerana Pulut Santan Binasa Kerana Mulut Badan Binasa"


Aku tak pasti kenapa pulut boleh binasakan santan, tetapi kalau kerana mulut pasti badan binasa. Apa yang hendak di bahaskan pada petang ini,iaitu hari kedua terakhir kita di bulan Januari tahun 2012 ialah MULUT CELUPAR.

Sapo bilang setiap manusia tak bermulut celupar woi? Tak semuanya manusia kat muka bumi ni perfect dan sempurna. Pasti ado yang terlepas cakap tu wei. Bahkan aku sendiri pun. tak payah cakap! Kadang terlepas dan melepas. Aduhai mulut! :D

Now, aku nak share kan FORMULA MENGUBATI 'PENYAKIT' MULUT CELUPARSSS DARIPADA RASULULLAH SAW.

Rasulullah telah meninggalkan beberapa petua untuk mengubati penyakit lisan dan petua yang berguna untuk mengubati penyakit-penyakit lain seperti suka memfitnah, mengumpat, menipu, bercakap kotor dan sebagainya selain mulut celupar.

Pertama, Rasulullah menyuruh kita diam apabila terdorong untuk bertutur perkara yang tidak sepatutnya.

Sahabat Abu Syuraih Al-Khuza’iy r.a. menyatakan bahawa Rasulullah pernah berpesan, “Sesiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, maka hendaklah dia bercakap hanya perkara yang baik atau diam.”

Kemudian, Rasulullah menyuruh kita berzikir bagi mengimbangi aktiviti lidah. Kebanyakan dari kita menggunakan lidah untuk kemudahan dan kepentingan diri dan terlupa memuji pencipta lidah setiap hari. Kata-kata yang dihasilkan oleh lidah dalam memuji pencipta lidah lebih sedikit berbanding dengan kata-kata yang dihasilkan ketika berkomunikasi sesama kita.

Menurut sahabat Ibnu Umar, Rasulullah pernah berkata, “Janganlah kamu banyak bercakap tanpa berzikir kepada Allah, kerana sesungguhnya banyak bercakap tanpa berzikir kepada Allah mengakibatkan kerasnya hati, dan orang yang paling jauh dengan Allah adalah orang yang paling keras hati.”

Rasulullah pernah menyatakan menerusi Imam Bukhari, terdapat dua kalimat zikir yang paling disukai oleh Allah SWT yang sangat mudah diucapkan tetapi sangat berat untuk diamalkan.

Kedua-dua kalimat itu adalah ’subhanallah wa bihamdihi’ dan ’subhanallah hil azim’ yang membawa maksud ‘Maha suci Allah dan segala pujian kepadaNya’ dan, ‘Maha suci Allah yang Maha Besar.’

Selain itu, dalam riwayat lain diceritakan, sesiapa yang membaca ‘subhanallah wa bihamdihi’ sebanyak 100 kali sehari, maka semua dosanya diampunkan oleh Allah SWT meski pun sebanyak buih di lautan.

Ketiga, Rasulullah mengajar agar kita sentiasa beristighfar untuk mengelakkan lidah kita dari terus ‘rancak’ membicarakan perkara yang kita sendiri tidak ketahui akan kesahihannya.

Istighfar bermaksud memohon keampunan dan kita digalakkan untuk beristighfar sekurang-kurangnya dengan mengucapkan, ‘Astaghfirullahazim’ disertakan ‘perasaan menyesal’ di dalam hati.

Rasulullah dalam amalan hariannya selalu beristighfar sebanyak 100 kali untuk mengelakkan keburukan dalam lidahnya.

Jika Rasulullah yang maksum dan baik tutur kata beristighfar kepada Allah sebanyak itu, bagaimana pula agaknya jumlah kuantiti istighfar orang yang mempunyai penyakit lisan?

Bagi mereka yang ingin berubah, tidak salah kalau ingin mencuba dan mengamalkan formula dan teknik yang Rasulullah amalkan supaya kita dapat memperbaiki diri serta tidak sekali-kali ‘meletakkan’ manusia lain itu lebih rendah dari diri kita sendiri.

Yang baik itu eloklah kita ambil sebagai ilmu dan pengajaran serta hindarilah perkara-perkara yang boleh membawa sifat mazmumah dalam diri kita. Insyallah.

Oleh: NAIMAH SHAARI


SUMBER


nota meja : makanya! Jom amalkan petua-petua di atas supaya kita terpelihara dari mulut yang berbisaaaa.. ssssssssssss~

Sunday, January 29, 2012

Interview oh Temuduga

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua....

Perghhhhh.... Aku tersangat-sangat BUSY sekarang & tambahan lagi dengan perasaan NERVOUS. Nervous ape?? aduhhhh... susah ye aku nak terangkan..

"Aku bakal di temuduga di Politeknik Mukah 2 minggu dari sekarang untuk menyempurnakan syarat permohonon BPKNS."

Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmak! Camner ni? Interview?? Tak pernah doe. Jarang sekali. Berbudei sungguh aku. Adala tu dulu interview keje kat Institut Memandu Batu Niah dulu. Tapi simple je. Orang yang penemuduga pun dah rapat jugalah. So, interview tu biase-biase je. Sempoi................ katakan.. hoho!

Tapi kali ni penemuduganyer memang bukan calang-calang orang kot. So, kena hormat and strict giler kot. Skema sikit la kononnya. Aduh2! apa aku mau buat ni???

Dah tu, berturut2 test dengan quiznya lagi.. what im gonna to dooooooooooooooo? Warghhhhhhh! ahaks!

So,here's the TIPS FOR INTERVIEW.. erks??
Untuk peringatan diriku dan kalian... kan? ahaha..

1. Semasa hendak masuk ke bilik temuduga janganlah gentar. Buat seperti biasa saja. Biasakan memberi ucapan ‘selamat pagi/selamat petang’ mengikut pada keadaan waktu, atau ‘assalamualaikum’ sekiranya panel temuduga itu beragama Islam.

2. Jangan hulurkan tangan anda untuk berjabat tangan selagi penemuduga itu tidak membuat gerakan dahulu, jika kiranya ia hendak berbuat demikian.

3. Jangan terus duduk melainkan telah dijemput berbuat demikian. Apabila disuruh duduk, ucapkan terima kasih dan duduklah dengan sempurna serta tegakkan badan. Jangan menggelisah.

4. Jangan cuba hendak mengalih keadaan kerusi yang disediakan.

5. Serahkan dokumen-dokumen berkaitan apabila diminta. Jangan anda meletakkan barang-barang lain, tangan ataupun siku anda di atas meja penemuduga.

6. Jangan duduk bersilang kaki. Jangan goyang-goyangkan kaki ataupun menggerakkannya ke sana sini.

7. Jangan cuba hendak menjenguk atau membaca surat-surat dan lain-lain kertas yang terdapat di atas meja penemuduga.

8. Biarkan penemuduga memulakan perbualan.

9. Apabila bercakap pandanglah ke muka penemuduga itu.

10. Jangan menjawab soalan-soalan dengan tergopoh-gapah. Jawablah setiap soalan yang ditanya dengan terang dan jelas serta mudah didengar. Jawapan yang diberi itu hendaklah tepat dan jangan bercakap panjang lebar perkara yang tidak berkaitan. Jangan sekali-kali menggunakan bahasa kasar. Bercakaplah dengan penuh rasa yakin dan tenang.

11. Gunakan ganti nama seperti tuan/puan pada orang yang menemuduga dari semasa ke semasa, tetapi jangan selalu sangat menggunakannya pula. Apabila menyebut nama seseorang gunakan gelaran yang terdapat pada nama orang tersebut seperti Tuan/Tan Seri/Dato’/ Dato’ Seri/Tuan/Puan/Encik dan sebagainya.

12. Anda haruslah sentiasa bersopan santun biarpun ada ketikanya soalan yang dikemukakan mungkin mencabar anda. Perkara semacam ini selalunya disengajakan untuk melihat sejauhmana anda akan bertindak terhadap keadaan atau situasi yang menekan.

13. Tumpukan perhatian pada setiap soalan dan beri jawapan atau tindakbalas yang tepat dan sempurna.

14. Cuba kembangkan perbincangan pada tajuk/hal yang telah menarik perhatian penemuduga, tetapi bersedialah membatasi mana-mana yang dirasakan tidak menarik perhatian mereka.

15. Anda mestilah bersedia dan berwaspada pada setiap ketika. Hujahkan satu-satu ‘point’ itu dengan penuh semangat.

16. Cuba kembangkan jawapan “ya” atau “tidak” anda dengan sebab musabab yang munasabah.

17. Jika anda tidak tahu jawapan kepada sesuatu soalan, jangan cuba hendak berbohong ataupun mendiamkan diri sahaja kerana ini nanti akan melemahkan peluan anda. Sebaik-baiknya anda berterus terang yang anda tidak tahu jawapan bagi soalan berkenaan.

18. Jangan menguyah sesuatu semasa temuduga sedang berjalan.

19. Jangan sekali-kali cuba menyampuk semasa penemuduga sedang bercakap atau berbincang sesuatu di antara mereka.

20. Minta penjelasan sekiranya anda tidak begitu faham pada soalan-soalan tertentu.

21. Bersedia memberitahu penemuduga tentang keluarga, persekolahan, kegemaran dsb., selaiin dari pilihan kerjaya dan pengajian anda. Jangan bercakap berlebihan dan yang tidak sepatutnya. Jangan pula berbincang apa-apa masalah peribadi anda semasa temuduga.

22. Jangan menyeterui para penemuduga dengan sifat angkuh atau sifat tidak acuh yang anda tunjukkan.

23. Gunakan satu-satu bahasa tanpa campur-aduk dengan bahasa lain. Sebagai contoh jangan gunakan, “I fikir problem ini tidak dapat diselesaikan”. Ataupun “You taulah, problem ini begitu complicated”. Sekiranya disoal dalam Bahasa Melayu, jawablah dalam Bahassa Melayu dan sekiranya disoal dalam Bahasa Inggeris, anda perlulah pula menjawab dalam Bahasa Inggeris.

24. Cuba jawab semua soalan dengan tenang. Jangan cuba menengking penemuduga. Mungkin soalan itu mudah dan tidak berkaitan. Umpamanya jika ditanya berapa orang calon sedang menunggu di luar, itu tidak ada kaitan dengan pilihan kerjaya anda. Tujuan soalan sedemikian dikemukakan ialah untuk melihat sama ada anda ‘observant’ atau tidak.

25. Biarkan penemuduga itu menamatkan temuduga.

26. Di akhir temuduga, ucapkan terima kasih kepada panel temuduga kerana memberi peluang kepada anda menghadiri temuduga itu.

Tambahan: Jika diberi peluang untuk bertanya soalan, kemukakan soalan yang munasabah.


nota meja: ya Allah, jauhkanlah penyakit nervousku ini. Be STRONG! sekarang,asal lalu depan Politeknik Mukah je dah macam lari beribu batu jantung aku ni apatah lagi tarikh keramat tu nanti. ish3. wish me luck!

Monday, January 16, 2012

Awas! Kepada Hawa2 di luar sana...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

SHARING IS CARING ;)


Menurut laporan Polis seorang wanita telah dirogol oleh 5 lelaki disebuah kelab malam di Singapura pada malam Sabtu sebelum ditinggalkan.Wanita tersebut tidak berupaya untuk mengingati kejadian malam tersebut, namun ujian mengesahkan bahawa beliau telah dirogol berulang kali dengan kesan rohypnol di dalam darahnya dan progestrex, sejenis pil “mencuci” yang kecil.

Dad...ah tersebut kini digunakan oleh perogol-perogol dan kemudian “mencuci” mereka. Progesterex dibekalkan kepada para Doktor haiwan untuk “mencuci” haiwan besar.

Khabarnya Progesterex digunakan bersama Rohypnol, sebagai dadah “Dating” dan rogol.

Apa yang mereka perlu lakukan ialah menitiskan Rohypnol ke dalam minuman si gadis, mangsa tersebut tidak akan ingat apa-apa pun esok paginya, apa yang berlaku kepadanya sepanjang malam tersebut.
Progesterex amat senang larut dalam minuman, akan “mencuci” agar simangsa tidak akan mengandung akibat dari perkosaan tersebut dan siperogol tidak bimbang untuk perlu menjalani ujian air mani dan DNA kemudian.

Kesan dadah ini adalah K*E*K*A*L terhadap si mangsa.
Prodesterex asalnya adalah untuk memandulkan kuda.

Mana-mana wanita yang mengambilnya TIDAK AKAN MENGANDUNG SAMPAI BILA-BILA.
Si durjana boleh memperolehi dadah ini boleh mendapatkan dadah ini dari pusat haiwan atau mana-mana universiti, dan ia diramalkan akan digunakan dengan berleluasa di kampus-kampus.

Tolong edarkan maklumat ini kepada semua yang anda kenali, terutama teman wanita dan gadis remaja.

Berwaspada apabila anda keluar, jangan biarkan minuman anda terbiar tanpa dijaga oleh orang yang anda percayai.

Wassalam..



nota meja : zaman sekarang macam-macam daaaaaa.....

Sebelum Bertunang, fikir-fikirkan dulu...



Assalamualaikum w.b.t. & Salam Sejahtera..

SHARING IS CARING ;)

Al-Ustaz Jasim Muhammad al-Mutawwa’, bekas kadi ahwal syakhsiyyah di Kuwait menyimpulkan antara sebab berlakunya keretakan dan kegagalan dalam perkahwinan adalah kurang taaruf atau tidak mengenali antara satu sama lain dengan mendalam sebelum berkahwin.

Taaruf yang mendalam atau mengenali bakal teman hidup sebelum melangsungkan perkahwinan sangat penting demi menjamin kesejahteraan dan keseimbangan dalam menjalani kehidupan berumahtangga.

Ini tidak bermakna pasangan mesti melalui alam percintaan sebelum berkahwin, kerap bertemu dan berhubung melalui panggilan telefon, sms, chatting dan sebagainya.
Percintaan sebelum berkahwin seperti yang dilakukan oleh segolongan masyarakat dan ditonjolkan dalam segala macam media sebagai suatu kemestian, suatu dunia yang penuh dengan keindahan dan keseronokan adalah sebenarnya penipuan belaka.

Alam percintaan tidak mendedahkan hakikat diri yang sebenarnya. Masing-masing berusaha menunjukkan yang terbaik sahaja di hadapan pasangannya.
Setelah berkahwin barulah terbongkar segala rahsia, segala perangai dan sikap buruk yang selama ini disembunyikan.

Untuk mengenali calon pasangan hidup anda dengan mendalam, al-Ustaz Jasim Muhammad al-Mutawwa’ mencadangkan agar anda mengajukan 10 soalan.
Soalan-soalan ini boleh diajukan secara langsung semasa sesi taaruf, atau melalui orang tengah. Jika calon memilih untuk bertemu, melihat dan berkenalan pastikan pertemuan itu tidak dilakukan secara berdua-duaan di tempat suci dan terpencil.
Jangan cemari niat yang suci dengan melanggari perintah Allah dan Rasul. Jangan relakan syaitan menjadi orang ketiga di antara anda dengan si dia.


10 soalan itu adalah:

1. Apakah wawasan hidupnya?
Setiap orang mempunyai wawasan dan cita-cita yang ingin dicapai dalam hidupnya. Inilah yang perlu anda ketahui mengenai bakal pasangan hidup anda.
Sekiranya anda dan dia mempunyai wawasan dan matlamat hidup yang sama maka perselisihan dalam rumahtangga akan berkurangan.

2. Bagaimanakah kefahamannya mengenai konsep perkahwinan?
Kefahaman serta tasawur atau gambaran yang jelas mengenai perkahwinan amat penting.
Sekiranya kedua-dua pihak mempunyai kefahaman yang berbeza, umpamanya satu pihak menganggap perkahwinan hanya sekadar memenuhi tuntutan nafsu semata-mata, sedang satu pihak lagi memandang sebagai satu ibadah, sudah semestinya rumahtangga yang bakal dibina tidak akan aman daripada perselisihan dan pergaduhan.

3. Apakah sifat-sifat yang digemari dan tidak digemarinya?
Adalah penting bagi setiap pasangan mengetahui kegemaran pasangannya, apa yang disukai dan tidak disukainya kerana kadang-kadang perselisihan berlaku disebabkan kelainan kegemaran dan citarasa.
Sekiranya kegemaran setiap pihak diketahui terlebih awal mungkin perselisihan dapat dielakkan.

4. Apakah pandangannya mengenai anak pada tahun pertama perkahwinan?
Setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza mengenai masa yang sesuai untuk menimang cahaya mata.Sekiranya satu pihak belum bersedia sedang pihak yang satu lagi sudah tidak sabar untuk bergelar ibu atau ayah, pastilah kedua-dua pihak akan berasa tertekan dan perhubungan akan jadi tegang.

5. Adakah dia mempunyai masalah kesihatan atau kecacatan?
Masalah kesihatan yang kronik atau kecacatan semula jadi pada anggota badan tidak wajar disembunyikan.
Mengetahui adanya penyakit atau kecacatan tertentu akan mempengaruhi keputusan yang bakal diambil.
Menyembunyikan penyakit yang kronik atau kecacatan yang mengaibkan boleh dianggap sebagai satu penipuan.

6. Adakah dia seorang yang suka bergaul?
Sesetengah orang suka bergaul dengan pelbagai lapisan masyarakat, mempunyai kawan dan kenalan di merata-rata tempat. Sesetengah yang lain pula suka menyendiri, tidak pandai berkawan dan sukar didampingi.
Orang macam mana yang anda cari?

7. Bagaimana hubungannya dengan ahli keluarganya?
Perkahwian bukan sekadar aqad yang mempertemukan antara dua jiwa. Sebaliknya perkahwinan merupakan hubungan kemasyarakatan yang mencantumkan antara dua keluarga atau lebih.
Oleh itu bakal tunangan harus tahu status keluarga serta hubungan mereka antara satu sama lain. Hubungan kekeluargaan juga sedikit sebanyak menggambarkan keperibadian seseorang.

8. Apakah kegemarannya dan bagaimana dia mengisi waktu lapangnya?
Kegemaran serta cara seseorang memenuhi masa lapangnya juga memberi gambaran tentang wawasan serta cita-citanya dalam hidup ini.

9. Adakah dia aktif dalam mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau pertubuhan kebajikan?
Keaktifan dalam persatuan kebajikan atau pertubuhan sukarela menggambarkan dia bukan seorang yang sombong dan mementingkan diri.
Orang yang hidupnya sekadar untuk memenuhi cita-cita dan wawasan peribadi semata-mata sebenarnya hidup dalam dunia yang sempit dan mati sebagai insan yang kerdil.
Tetapi orang yang hidup dalam perjuangan akan hidup sebagai insan yang hebat dan apabila dia mati namanya akan dikenang zaman-berzaman.

10. Apakah pandangannya sekiranya ibu bapa masuk campur dalam urusan peribadi atau urusan rumahtangga mereka?
Setengah orang menganggap rumahtangga adalah masalah peribadi yang terlalu khusus. Tiada seorang pun yang boleh masuk campur walaupun ibu bapa sendiri.
Hal ini sangat penting diketahui oleh setiap orang yang akan memasuki gerbang perkahwinan.

Apakah pandangan bakal pasangan hidupnya.
Adakah dia termasuk dalam golongan di atas atau sebaliknya seorang yang terlalu bergantung kepada kedua-dua ibu bapanya walaupun telah berkeluarga?

Apabila anda telah mendapat jawapan yang bersesuaian dengan apa yang dicari, maka teruskanlah hasrat anda untuk melamarnya. Begitu juga halnya dengan pihak yang dilamar.

WANITA-WANITA! Pastikan anda mengenali jejaka yang melamar itu dengan mengajukannya 10 soalan di atas.

Sumber : iLuvIslam.com

Wassalam.

Sunday, January 15, 2012

Salam Januari 2012

Assalamualaikum w.b.t and Salam Sejahtera..

Bersua kembali kita di bulan Januari 2012. Alhamdulillah usia kita masih di panjangkan hingga saat ini sehingga saya mampu meng’update’ kembali ruangan Qalam Bertinta ini setelah sekian lama menyepi. Bukan menyombong diri, tapi seperti kata-kata saya di post terdahulu,kehidupan kini berbeza. Tidak lagi menanam anggur, tidak lagi menganggurkan diri. Kini ditemani buku-buku ilmiah.memerah otak demi cita-cita nan satu.

CERPEN? NOVEL? PUISI? Masih bergiatkah aku? Insya-Allah suatu hari nanti pasti aku akan menyambung kembali apa yang tertunda dan tertinggal.. (pasti jemu dengar perkataan Insya-Allah..ya, tapi bukan sekarang.) ;)

Sebelum ini adanya terhasil satu cerpen,namun hanya setengah jalan. Apakan daya, sibukkkkkkkkkkkk saja.. dan idea terbang di bawa angina begitu sahaja. KENAPA?

“Dan pasti belum masanya untukku menghadapi reality cinta. Walaupun hidupku dikelilingi novel-novel cinta, telenovela cinta di televisyen dan mahupun teman-temanku punyai cinta masing-masing aku tetap tidak memahami cinta yang sebenar. Hendak mencari cinta pun aku bahkan tidak mengetahui. Namun realiti cinta yang ku rasa sekarang ini, adakah benar-benar sayang atau? Tetap menjadi persoalan di mindaku sampai bila-bila.”

Petikan dari cerpen terbaru yang belum ada penamat. Ada idea yang boleh dikongsikan bersama?

Sebelum terlambat , Salam Januari warga semua. Pejam celik semester pertama bakal berakhir awal bulan 4. Sekarang sudah terasa masa makin cepat berlalu. Dan aku bakal menghampiri hari tuaku. Opsss! Maksudku naik umur. Huhu. Tua la tue...hehe.. sekejap je tu. Yang tak seronoknya,tak celebrate dengan ayahanda tersayang tahun ni kerana aku sudah JAUH DI RANTAUAN!

Aku sharekan lagu ni lah buat perantau-perantau semua. Ahaks!






Keluhan Perantau By Jamal Abdillah

Angin senja yang membelai
Keheningan desa permai
Ku terkenang kemesraanmu
Di dalam oh rinduku

Ku kembara berkelana
Dan membawa hati luka
Di manakah kan ku temui
Sinaran cinta suci

( korus )
Dari desa ku merantau
Ku memburu cita-cita
Walau apa rintangannya
Ku cuba mencari bahagia

Keluhanku di rantauan
Tak siapa mendengarkan
Mungkin esok kan ku temui
Sinaran cinta suci

( ulang korus hingga akhir )

nota Ros Putih : layan sangat lagu ni. Azam tahun baru,habis je semester ni aku nak balik Kuching, Sri Aman, dan Stumbin. Miri xpayah, dah selalu sangat. ahaks! Miss my atok so muchhhhhhh <3 <3

bye.. good night!! esok kuliah yer...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...