Assalamualaikum and Salam One Malaysia! Feel free to look around. If you like what you read, mention us in your post or link to this site. DON'T FORGET TO LEAVE YOUR COMMENT / SUGGESTION & BE MY FOLLOWER. Hope to see you again! Enjoy yea!
Kesemua Entry yang berkaitan dengan KARYA PENULISAN di dalam blog ini hanya imaginasi penulis semata-mata dan tidak ada kena mengena dengan mana-mana pihak sama ada yang masih hidup dan yang telah meninggal dunia. Semua Entry di dalam blog ini adalah hak milik D'Ct Heeda. Sebarang penciplakan adalah tidak dibenarkan. Harap Maklum Terima kasih.

Peace & Love. D'Ct Heeda.

Sunday, January 15, 2012

Salam Januari 2012

Assalamualaikum w.b.t and Salam Sejahtera..

Bersua kembali kita di bulan Januari 2012. Alhamdulillah usia kita masih di panjangkan hingga saat ini sehingga saya mampu meng’update’ kembali ruangan Qalam Bertinta ini setelah sekian lama menyepi. Bukan menyombong diri, tapi seperti kata-kata saya di post terdahulu,kehidupan kini berbeza. Tidak lagi menanam anggur, tidak lagi menganggurkan diri. Kini ditemani buku-buku ilmiah.memerah otak demi cita-cita nan satu.

CERPEN? NOVEL? PUISI? Masih bergiatkah aku? Insya-Allah suatu hari nanti pasti aku akan menyambung kembali apa yang tertunda dan tertinggal.. (pasti jemu dengar perkataan Insya-Allah..ya, tapi bukan sekarang.) ;)

Sebelum ini adanya terhasil satu cerpen,namun hanya setengah jalan. Apakan daya, sibukkkkkkkkkkkk saja.. dan idea terbang di bawa angina begitu sahaja. KENAPA?

“Dan pasti belum masanya untukku menghadapi reality cinta. Walaupun hidupku dikelilingi novel-novel cinta, telenovela cinta di televisyen dan mahupun teman-temanku punyai cinta masing-masing aku tetap tidak memahami cinta yang sebenar. Hendak mencari cinta pun aku bahkan tidak mengetahui. Namun realiti cinta yang ku rasa sekarang ini, adakah benar-benar sayang atau? Tetap menjadi persoalan di mindaku sampai bila-bila.”

Petikan dari cerpen terbaru yang belum ada penamat. Ada idea yang boleh dikongsikan bersama?

Sebelum terlambat , Salam Januari warga semua. Pejam celik semester pertama bakal berakhir awal bulan 4. Sekarang sudah terasa masa makin cepat berlalu. Dan aku bakal menghampiri hari tuaku. Opsss! Maksudku naik umur. Huhu. Tua la tue...hehe.. sekejap je tu. Yang tak seronoknya,tak celebrate dengan ayahanda tersayang tahun ni kerana aku sudah JAUH DI RANTAUAN!

Aku sharekan lagu ni lah buat perantau-perantau semua. Ahaks!






Keluhan Perantau By Jamal Abdillah

Angin senja yang membelai
Keheningan desa permai
Ku terkenang kemesraanmu
Di dalam oh rinduku

Ku kembara berkelana
Dan membawa hati luka
Di manakah kan ku temui
Sinaran cinta suci

( korus )
Dari desa ku merantau
Ku memburu cita-cita
Walau apa rintangannya
Ku cuba mencari bahagia

Keluhanku di rantauan
Tak siapa mendengarkan
Mungkin esok kan ku temui
Sinaran cinta suci

( ulang korus hingga akhir )

nota Ros Putih : layan sangat lagu ni. Azam tahun baru,habis je semester ni aku nak balik Kuching, Sri Aman, dan Stumbin. Miri xpayah, dah selalu sangat. ahaks! Miss my atok so muchhhhhhh <3 <3

bye.. good night!! esok kuliah yer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...