Assalamualaikum and Salam One Malaysia! Feel free to look around. If you like what you read, mention us in your post or link to this site. DON'T FORGET TO LEAVE YOUR COMMENT / SUGGESTION & BE MY FOLLOWER. Hope to see you again! Enjoy yea!
Kesemua Entry yang berkaitan dengan KARYA PENULISAN di dalam blog ini hanya imaginasi penulis semata-mata dan tidak ada kena mengena dengan mana-mana pihak sama ada yang masih hidup dan yang telah meninggal dunia. Semua Entry di dalam blog ini adalah hak milik D'Ct Heeda. Sebarang penciplakan adalah tidak dibenarkan. Harap Maklum Terima kasih.

Peace & Love. D'Ct Heeda.

Saturday, August 11, 2012

Tutorial : Ruangan Follower

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kali ni entrinya berbunyi "Ruangan Follower". Kenapa? Kami pelajar bahagian 2 untuk subjek CSC 134 telah diberi satu tugasan projek iaitu "personal blog". Entri kali ini adalah untuk membantu rakan-rakan saya yang kini baru sahaja menjengah ke dunia blogger.

Pertama sekali, ingin saya tekankan sekali lagi ialah ruangan "Follower" ini amat penting untuk melihat berapa ramai follower/pengikut blog kita. Dan apa yang saya perasankan sesuatu ialah rakan-rakan saya agak keliru dengan penggunaan Google+ dan Follower.

Saya mula menjinakkan diri dalam dunia blog ini adalah dalam 3 tahun yang lepas. Agak lama mengambil masa untuk pro dalam design blog ini. Tapi, bila sudah mengetahuinya, petik jari , 10 saat pun dah siap.

Berbalik kepada hal tadi, Google+ adalah sama fungsinya seperti Facebook. Orang dulu-dulu takda Google+. So, agak sukar la nak memfollow orang yang ada Google+ and vice versa. Oleh itu, fungsi follower pula boleh diguna untuk sesiapa yang mempunyai dari email yang lain selain gmail. Jadi, adalah dinasihatkan bahawa blogger haruslah meletakkkan gadget FOLLOWER supaya mudah orang lain yang takda Google+ tu nak follow anda. Cara-caranya adalah seperti berikut;

TUTORIAL MELETAKKAN GADGET FOLLOWER DALAM BLOG

  1. Login Blogger.com -> Layout -> add a gadget -> Follower





nota meja : kawan2, jangan lupa letak Follower ni ye, so senang la saya nak follow korang. saya xda akaun Google+. Tq. ;) selamat berblogger!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...